الداکتن والدسترون

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

الداکتن والدسترون

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

الداکتن والدسترون



ویژگیها:

 این ماده، مشتق از تستوستروناست، اما یک استروئید آنابولیک (عضله ساز)، آندروژنیک (تقویت کننده صفات ثانویه ****) نیست. اسپایرونلاک تن را بیشتر بعنوان مدر (ادرار آور) استفاده می کنند. چوناین ماده، مانع تولید الدستیرن می شود، اثر کاهشی بر احتباس آب دارد. الدستیرن،هورمونی است که از طریق افزایش یا کاهش الکترولیتها یی همچون سدیم در خون، مقدار آببدن را تنظیم می کند. با تنظیم الدسترون، اسپایرونلاک تن، پیام دفع آب را به بدن میدهد. این ویژگی، مخصوصا برای مدلهای مد لباس و بدنسازانی که آماده مسابقه می شوند،سودمند است. کاهش احتباس آب در بدن باعث افزایش تفکیک عضلات و در نتیجه نمایش بهتربدن می شود. ورزشکارانی هم که در مسابقات وزنی شرکت می کنند (مثل کشتی)، ازطرفداران پر و پا قرص مواد مدر هستند، چون بدین ترتیب، با کاهش چند پوند (چندکیلوگرم) آب، بدون از دست دادن بافت عضلانی یا رژیمهای غذایی طاقت فرسا برای سوزاندنچربی بدن، می توانند در وزن مورد نظرشان به رقابت بپردازند.از اسپایرونلاکتن در موارد پزشکی هم، مثلا هنگام بلع مواد سمی، می توان استفاده کرد، اما در چنینمواردی، پزشکان اقدامات شدیدتری همچون تزریق وریدی مدرهای قویتری مثل لازیکس و فیورسمید را ترجیح می دهند. چون خاصیت بازدارندگی الدستیرن آن، احتباس سدیم و درنتیجه فشار خون را کاهش می دهد، بعنوان دارویی ضد فشار هم محبوبیت دارد. در اینموارد، اغلب پزشکان، بخاطر خاصیت حفظ پتاسیم، عملا اسپایرونلاک تن یا ترکیب آن بادارویی دیگر را تجویز می کنند. برخی مدرهای قویتر دیگر، آب میان-سلولی را هم کاهشمی دهند و ذخایر پتاسیم بدن را نابود می کنند. کاهش پتاسیم ممکن است پیامدهاییمرگبار داشته باشد. مرگ محمد بن عزیزه، بخاطر برهم خوردن تعادل الکترولیتهای بدنشدر اثر تزریق وریدی لازیکس صورت گرفت. چون اسپایرونلاک تن چنین تاثیری بر میزانپتاسیم ندارد، نیازی به مصرف تکمیلی پتاسیم یا نگرانی درباره تعادل الکترولیتی بدننیست. در واقع مصرف روزانه بیش از 2 گرم پتاسیم، می تواند به همان اندازه خطرناکباشد. در صورت استفاده از لازیکس، مصرف روزانه 2 تا 3 گرم پتاسیم تکمیلی تقریباضروری است.اخیرا مطالعات زیادی درباره خاصیت ضد آندروژنی اسپایرونلاک تنانجام شده است.
البته توجهداشته باشید که ویژگیهای ضد آندروژنیک اسپایرونلاک تن کاملا بلا استفاده هم نیستند. استفاده از آنها بعد از دوره، می تواند بسیار سودمند باشد. هدف، بازگرداندن هر چهسریعتر تستوسترون به میزان مطلوب و کاهش عوارض منفی است؛ ابتدا با خود استروژن، سپساز طریق کلمید یا نلوادکس و همچنین با پایین آوردن واکنش منفی آندروژنها که به کمکاسپایرونلاک تن انجام می شود. این ماده را همراه با اچ سی جی و سپس تا پایان دورهنلوادکس/کلمید مصرف می کنند. نتیجه، عوارض جانبی کمتر اچ سی جی (آکنه، احتباس آباست؛ این تاثیر مشترک با کلمید/نلوادکس باعث کاهش احتباس آب و توقف عوارض جانبیاست. بسیاری از اوقات، مصرف کنندگان استروییدهای آندروژنیک متوجه ادامه ریزش مو یاحتی شروعآن پس از اتمام دوره می شوند مخصوصا پس از تزریق استروییدهایبا تاثیربلند مدت. این مقدار عوارض، بیش از اندازه است و برای کسب نتایج مطلوب، نیازی بهتحمل این همه عوارض نیست. اسپایرونلاک تن می تواند از ادامه عوارض جانبی آندروژنیکپس از اتمام دوره پیشگیری کند.زنان هم می توانند از این خواص ضد آندروژنیکبهرمند شوند. هنگام استفاده از استروییدها و آغاز بروز نشانه های مردانگی، مصرف 50تا 75 میلی گرم اسپایرونلاک تن می تواند باعث کاهش این عوارض و طبیعی شدن عادتماهیانه شود. این ماده مخصوصا برای آن دسته از زنان بدنسازی که برای کسب نتیجه درمسابقات تن به هر کاری می دهند و به تصور توقف عوارض جانبی پس از اتمام دوره، ازآندروژنهای با اثر دراز مدت استفاده می کنند، سودمند است.به هر حال،اسپایرونلاک تن، برگ آزادی از زندان عوارض جانبی آندروژنیک نیست. تا زمانیکه با مصرفهر نوع آندروژن نتیجه مطلوب بدنسازی می گیرید، در معرض خطر عوارض جانبی مربوطه همهستید. اما این ماده می تواند به کنترل عوارض پس از اتمام دوره کمک کند. ضمنا توجهداشته باشید که بازدارنده های الدستیرن و سایر انواع مدرها، عوارض جانبی مخصوص بهخود را دارند، که مهمترینشان گرفتگی عضلانی است. سدیم و پتاسیم که مدرها بیشترینتاثیر را رویشان دارند، برای انقباض عضلانی اهمیتی حیاتی دارند و بدون آنها هیچفرمان حرکتی در سلولهای عصبی برای تحریک عضلات صادر نمی شود. در نتیجه، گاهی چنانگرفتگی ای در عضله ایجاد می شود که ورزش تقریبا غیرممکن می شود. اسهال، آب زدایی (از دست دادن بیش از حد آب)، اضطراب و ضعف از عوارض شایع مدرها میباشند.
نحوهمصرف:
جهت آمادگیحضور در مسابقه بدنسازی، مصرف روزانه 75 تا 150 میلی گرم الدکتن بمدت 5 تا 10 روزپیش از مسابقه توصیه می شود. برای این منظور، یک بار مصرف در صبح زود کفایت می کند. هر چه مقدار مصرف بیشتر باشد، تاثیر هم بیشتر است (هر چند ملایم، چون الدکتن، مدرینسبتا ملایم است). اما بدلیل خواص ضد آندروژنیک، احتمال از دست دادن عضله هم بیشترمی شود. برای استفاده از این ماده بعنوان بهبود دهنده پس از دوره، مصرف روزانه 50تا 100 میلی گرم از یک تا یک و نیم هفته پس از آخرین تزریق یک آندروژن با اثر درازمدت و ادامه آن تا پایان دوره درمان پس از دوره (معمولا 4 تا 5 هفته بعد) تجویز میشود که باعث کاهش آب احتباس شده و افزایش ترشح تستوسترون طبیعی بدن میشود.بدلیل قابلیتهای ضدآندروژنی، ضد تورم و احتباس آب و ضد فشار خون این ماده، مصرف مواد کمکی در اینهنگام تقریبا بی فایده است. بنابراین نگران عوارض جانبی استروییدهای معمولینباشید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دارو ها و مکمل ها

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394 | 21:4 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.